S novým vzhľadom bol tento centrálny nástroj ďalej komplexne vyvinutý – s jasným cieľom vytvoriť ešte užívateľsky prívetivejší, modernejší a výkonnejší systém. Pre projektový tím bolo obzvlášť dôležité neprerobiť všetko, ale zamerať sa presne na to, kde to pre našich zákazníkov prináša najväčší rozdiel: v štruktúre, prevádzke a prezentácii informácií.
Prehodnotenie – z pohľadu používateľa
Redizajn webového katalógu tohto rozsahu je vždy hľadaním rovnováhy: Na jednej strane by inovácia mala byť hmatateľná, ale na druhej strane používatelia nesmú byť zahltení. Preto sa počas fázy návrhu vynaložilo vedomé úsilie na zachovanie obľúbených funkcií a známych procesov – a zároveň sa zlepšila štruktúra tak, aby sa v nej okamžite zorientovali noví aj dlhodobí zákazníci.
Modernejšie, prehľadnejšie a bližšie k zákazníkovi
Prepracovaná domovská stránka, intuitívna navigácia v menu, praktické možnosti filtrovania a jasnejšia kategorizácia, podporená obrázkami, vedú k cieľu rýchlejšie. Zásadne prepracované boli aj stránky s podrobnosťami o položkách: Veľké obrázky produktov, integrované videá, pevný navigačný panel a priamo kopírovateľné čísla položiek výrazne uľahčujú každodennú prácu. Zjednodušené bolo aj prepínanie medzi rôznymi variantmi produktov. Ďalšou praktickou funkciou je možnosť identifikovať nové produkty, akcie a zľavnené položky na prvý pohľad. Vďaka tomu je nový webový katalóg nielen modernejší, ale predovšetkým výkonnejší. Osobitná pozornosť sa venovala kombinácii vizuálnej modernizácie a funkčnej optimalizácie. Nové rozhranie je navrhnuté pre všetky zariadenia – či už na kancelárskom počítači alebo na cestách s tabletom alebo smartfónom. Responzívny dizajn zabezpečuje, že všetok obsah je kedykoľvek prístupný v príslušnom formáte.
Neustále sa vyvíjajúci systém
Webový katalóg je navrhnutý ako dynamický systém, ktorý sa neustále rozširuje, vylepšuje a aktualizuje. V procese sa už pracuje na mnohých nových nápadoch: od technických optimalizácií backendu až po ďalšie funkcie, vďaka ktorým bude digitálny zážitok z nakupovania ešte príjemnejší.
Gerald Pfleger je v projektovom tíme zodpovedný za online cestu zákazníka. Pri spätnom pohľade hovorí: „Keď dlhodobo intenzívne pracujete na projekte, vidíte každý riadok, každé kliknutie, každé rozhodnutie inými očami. V projektovom tíme nám bolo od začiatku jasné: Tento nový vzhľad webového katalógu by mal byť nielen modernejší, ale predovšetkým užitočnejší pre našich zákazníkov, ktorí s ním pracujú každý deň.
Pre nás bolo obzvlášť dôležité zachovať to, čo sa osvedčilo, a zároveň vytvoriť priestor pre nové veci. Výsledkom je webový katalóg, ktorý si zachováva známe funkcie, ale je výrazne modernejší vizuálne aj z hľadiska použiteľnosti. Jasnejšie štruktúry, prehľadnejšia navigácia, štruktúrované popisy produktov a podporné funkcie uľahčujú každodenné používanie – či už na počítači alebo mobile.
Nechceli sme sa zbaviť predchádzajúceho systému, ale skôr jeho ďalšieho vývoja, ktorý intuitívne zaujme našich zákazníkov ako používateľov. Nový vzhľad by mal poskytnúť orientáciu, ušetriť čas – a v ideálnom prípade by mal jeho používanie urobiť potešením.
Ale to zďaleka nie je koniec našej cesty. Webový katalóg zostáva živým systémom, ktorý neustále vyvíjame – s novými nápadmi, technickými vylepšeniami a v neposlednom rade so spätnou väzbou od...“ našich zákazníkov. Neváhajte a využite integrovanú funkciu „Komentár k položke“ v zobrazení podrobností o položke alebo kontaktujte našich kolegov z oblasti predaja.
Pretože najlepšiu digitálnu prítomnosť vytvárame spoločne.“
(Autor: Schachermayer Slovensko, )